מיכל נמצוב m creative עמוד הבלוג
מיכל נמצוב m creative עמוד הבלוג

לקבל קהל בסטייל | 5 דרכים לשדרג את החלל בעזרת עיצוב גרפי ואיור

כשאנחנו נכנסים לחלל, ולא חשוב של איזה תחום, יש בנו הרצון להרגיש כלפיו משהו ולהתרגש.
מרשים מאוד, או מרגש, מסקרן ומעניין, מושקע, מזמין...
אם הגענו לקליניקה במטרה לדבר על הדברים הכי אישיים שלנו- נרצה להרגיש "בבית" - במקום חם ומזמין.
אם הגענו לבית קפה בטח נרצה להרגיש אווירה יחודית- כי בינינו, קפה אפשר לשתות גם בבית.
בחנות- נרצה להרגיש את הסטייל
בחלל משרדים- הרבה השראה לצד עסקיות
וכן הלאה.

אז איך עושים את זה גם בעסק קטן שעובד מהבית?
או ממשרד של עצמאי ולא של פירמה שלמה?
איך מייצרים את זה גם עכשיו כשעוד לא "גדלנו מספיק"?

לקבל קהל בסטייל | 5 דרכים לשדרג את החלל בעזרת עיצוב גרפי ואיור

  1. פרינטים: איורים, תמונות והשילוב שביניהם.
    כל אלו יכולים לעשות קסם בחדר. מקיר משעמם או "ריק מידי" לנקודת עניין.
    אפשר לבחור פרינט אחד בעל נוכחות או מקבץ מרשים לקיר משמעותי בחלל.
    - כשהמקבץ של הפרינטים מכיל מגוון פריטים בעלי אופי שונה, מומלץ לרכך ולאחד את המראה בעזרת מסגרות זהות בצבע ובצורה.
    - כשהמקבץ בצבעוניות זהה ומראה יחסית דומה, אפשר להשתולל מעט עם המסגרות. המטרה היא ליצור עניין ולא עומס.
    איך בוחרים את סוג הפרינטים? חשבו על המקצוע שלכם ומה שאתם רוצים לשדר. מראה החלל צריך לתמוך במיתוג שלכם ובחוויה שאתם רוצים להעביר כמותג. כך לדוגמא לקליניקה טיפולית המתמחה בצמחי מרפא, אפשר ליצור מקבץ איורים מעולם זה לצד משפטי השראה / טקסטורות טבעיות. חלקם יכולים להיות בשילוב עם צילום. שימו לב לצקת לתוך זה את צבעי המותג שלכם על מנת שחלל הקליניקה יהיה רלוונטי ספציפית עבורכם ולא עבור כל מטפל אחר. על מנת לא להציג את המובן מאליו, חשבו על קו מעניין עבור המקבץ - הטאצ' הקטן שיעשה את זה לשלכם: זווית מעניינת, צבעוניות ייחודית, שילובים מעניינים, רקעים יחודיים...

מספר פרינטים באותו קו עיצובי עם מסגרת אחידה.

2. צבע: קיר אחד בצבע עושה את כל ההבדל.
צבע יוצר עומק. הוא עוזר לצופים להבין מהי הנקודה החשובה בחדר ואיפה להתמקד.
בחרו קיר אחד / נישה / פינה שאליה יפנה הלקוח את רוב תשומת הלב שלו. את הקיר הזה צבעו באחד מצבעי המיתוג או בתת גוון של צבע החלל, ועליו צרו אלמנט גרפי בצבע המותג. גם כאן, זכרו להקפיד ליצור עניין ולא להעמיס.

3. מדבקות קיר:
מדבקת קיר יכולה להגיע בחיתוך צורני (משולשים, ברקים, כוכבים...), כטפט, או כעיצוב המותאם אישית.
אפשר להעזר בהן בחלק קטן בחדר, או לחילופין לבחור קיר חשוב אחד (במקום קיר צבע או קיר לידו) ולכסות את כולו בטפט המותאם אישית למותג.
מדבקת קיר יכולה לייצר קונספט- זאת הזדמנות מעולה ליצור אפקט לפי בחירתכם ולכוון את הצופה לתגובה הרצויה.
לדוגמא: לאזור המתנה או פינת קפה אפשר לשלב טפט קיר עם אלמנטים של שתיה או נשנושים + תחום העיסוק שלכם. זאת הזדמנות להשאיר את הלקוח עם נקודות למחשבה בזמן שהוא ממתין. בנוסף, זמן ההמתנה נעשה קצר ונסבל יותר כשהוא מעניין ומושקע. כך הרווחתם פעמיים:
גם "זמן שיווק" מתנה כי הלקוח "שבוי" ומחפש עניין וגם לקוח מרוצה שלא סבל מחוסר נוחות ובזבוז זמן.

עיצוב גרפי ואיור לטפט קיר המכסה את פינת האוכל של ההוסטל. שימוש במוטיבים מעולם הים והאוכל. צילום: אבי קבלו

4. חזרתיות בחלל: דברו עם התת מודע.
פעמים רבות מדברים איתנו על מסרים בחלל ועל כך שתת המודע שלנו קולט הרבה מבלי שנשים לב.
כשאנחנו חוזרים על אותו האלמנט מספר פעמים תוך שהוא מלווה אותנו ממקום למקום, סביר להניח שהוא גם יכנס לנו לתת המודע.
יש לכם במיתוג אלמנט דומיננטי? חזרו עליו בצורה מעניינת כך שבפעם הבאה שהלקוח יפגוש באותו האלמנט הוא יחשוב עליכם.
לדוגמא: ציפור המלווה את המותג, תוכל לחזור על עצמה במקבץ של איורים ותמונות של ציפורים או טפט עם ציפורים- בצורה שתעביר את מסר המותג ותמשיך את השפה העיצובית שלו. כמובן שהשפה הגרפית בה תבחרו להציג את הציפור היא זאת שתיצור את העניין כמו גם ההקשר למיקום בו היא תופיע.

חזרתיות על אלמנטים גרפים בחלל

5. דבר ראשון קונספט:
אמנם זהו הטיפ האחרון ברשימה אבל הוא בהחלט הראשון ברמת החשיבה.
כשאתם מתכננים את שדרוג החלל חשבו מה הרעיון המאחד בטרם תתחילו לעשות שינויים. בחירת הקונספט צריכה להיות אחרי שהגדרתם את מטרת החלל ומה שאתם רוצים לשדר. במילים אחרות: מי מגיע אליכם? מה אתם רוצים שתהיה התגובה שלו כשיכנס? ומה אתם רוצים שיעשה עם כל המידע שספג אצלכם?
לדוגמא: חנות מוצרים לנשים, עם פינת המתנה לבן הזוג. פינת ההמתנה תעוצב עבור עולם התוכן של בן הזוג הממתין, ותיצור עבורו את העניין.
מי מגיע אלי: שני בני הזוג.
מה ארצה שתהיה התגובה שלהם: איזה כיף שחשבו על שנינו. זה שונה ומיוחד.
מה ארצה שיעשו עם המידע הזה: יזכרו שבפעם הבאה שמתעורר הצורך לקנות את אותם המוצרים אני המקום עבורם ולא אף חנות אחרת. כי אצלי היתה להם חווית קניה טובה. יותר מזה, סביר להניח שהם יספרו על המקום שלי גם לחברים כי זה היה שונה ומיוחד וגרם להם להרגיש משהו. עכשיו, כשהבנו מה הצורך (עיצוב פינת ההמתנה כך שתדבר אל בן הזוג, יצירת קונספט של התאמה לשני בני הזוג) אפשר לחזור ולראות איך משיגים אותו בעזרת 4 הטיפים הקודמים

מאחורי כל עיצוב חלל צריך להיות קונספט

בא לכם לשדרג וזקוקים לעזרה?
מוזמנים לפנות אלי עבור כל אחת מהאופציות שכתבתי כאן ואף יותר. ביחד נוכל ליצור עבורכם את חווית הלקוח המתאימה לעסק שלכם.
רוצים רק להתייעץ? גם זה אפשרי. פנו אלי לשעת ייעוץ אישית.

יש לכם שאלות? מוזמנים לכתוב לי כאן בתגובות או ליצור קשר.

השאר תגובה





חזרה למעלה