מיכל נמצוב m creative עמוד הבלוג
מיכל נמצוב m creative עמוד הבלוג

קו עיצובי או טרנד?

מכירים את זה שיש טרנד אופנה ובכל חנות מרגיש שרואים את אותו הבגד?
זה יכול להיראות אותו דבר על כולם אבל אם יש לכם קצת סגנון אישי, הטרנד הנוכחי מקבל את האופי שלכם.

ככה זה גם בשאר עולם העיצוב.

יש טרנדים ויש קו עיצובי.
בפוסט אלמד אתכם איך להוציא מכל אחד מהם את המירב ואיך לעשות את השילוב ביניהם כך שנפיק את התוצאות הכי טובות מכל עיצוב שלנו- מודפס, אונליין או פיזי.

טרנד בדרך כלל חולף.

בעולם העיצוב אפשר להקביל אותו הרבה פעמים לאקטואליה.
להראות שהעסק שלך מכיר את הטרנדים הנוכחיים שקשורים לתחום שלו זה חשוב ואף מומלץ- כי זה מראה על פעילות, על עדכניות ובעיקר עוזר ללקוחות שלך לשים לב להיות עם האצבע על הדופק ולא לפספס כי אצלך הכל רלוונטי.

לעומתו: קו עיצובי- מומלץ שישאר עקבי ותמיד תמיד אחיד. המטרה שלשמה לכל עסק מומלץ לסגל קו עיצובי אחיד, היא לצורך בידול ושמירה על נראות, שעושה ללקוח שלנו בתת מודע קשר ישיר עם העסק.

את הקו העיצובי נשמר תמיד ולתוכו ניצוק בכל פעם את הטרנד הנוכחי- בצורה שמתאימה לנו.

בואו נקח לדוגמא את טרנד ה "color block".
לאן שלא תסתכלו תראו אותו. בשלטי חוצות, פרסומים בטלויזיה וברשתות החברתיות, בעולם עיצוב הפנים והאופנה הוא מאוד בולט, ונראה שהטרנד הזה חזק במיוחד.

דרך נהדרת ליצור נקודת עניין או להפנות את תשומת הלב למוצר / פרסום שחשוב לנו לוודא שיראו. מקור: www.pinterest.compin443252788308468397

 

שילוב של טקסטורה (במקרה הזה פרקט) לצד משטחי צבע שמחים. המקור: www.pinterest.compin185492078374900680

 

ליין הפרסום החדש של המשביר עם דורין אטיאס, שימו לב שגם הרצפה מטופלת בצבע, דורין לבושה בצבע אחד מכף רגל ועד ראש וגם הטקסט בצד ממשיך את הקו העיצובי (פונט בלוקי בצבע אחד למעט מילה שחשוב להם להדגיש שמאופיינת בצבע אחר).

 

איך מיישמים?
משטחי צבע גדולים אחד ליד השני, מנוגדים או מאותה משפחת גוונים.
זה יכול להיות ב"צבעי גלידה" או בצבעים מאוד חזקים ודומיננטיים- כמו ורוד פוקסיה לצד כתום.
בפרונט- אלמנט אחד גדול. דמות / טקסט / אלמנט גרפי. שימו לב שגם כאן אתם שומרים על החוקיות.

מה טוב בטרנד הזה?
או! המון דברים!
קודם כל, אם הצלחתם להשתמש בטרנד קיים כמו שצריך כבר הרווחתם כי כמו שגבר אמרנו אתם ממצבים את עצמכם כאקטואלים.
ואם נרד לפרטים, בעייני הטרנד הזה מעולה כי הוא מאפשר לנו ליצור עבור הצופה בו מסלול- ממש כמו מפה. בין אם מדובר בחנות או מתחם פיזי ובין אם בפרסום אונליין או מודפס, משחקי הצבעים האלה מאפשרים לנו לנתב את הפוקוס של הצופה. על מה להסתכל קודם ואיפה לסיים. מה הנקודה הכי חשובה שלא נרצה שיפספס? וחוץ מזה, הוא מאוד כיפי וקליל ועכשיו בחודשי האביב קיץ הוא בכלל מתאים בול. מאפשר חווית שימוש מעולה ללקוחות, מאפשר "להקליל" את הקניה / סגירת עסקה".

איך זה מתאים לעסק שלך?
הרבה פעמים אני שומעת "זה מקסים אבל בעסק שלי זה לא יעבוד". אז אני מבטיחה לכם שזה אפשרי בכל תחום! בין אם העסק פיזי או על בסיס שירות, בתחום הטיפול, מכירות, קמעונאות ומה לא? זה לגמרי רלוונטי.
בוחרים צבעוניות- השתדלו שתהיה מתוך המיתוג והקו העיצובי שלכם.
בדקו איזה צבע דומיננטי יש לכם לצורך הדגשה ואיך אתם יכולים לחלק גאומטרית את הפורמט כך שיהיה מעניין.
מקמו את האלמנטים / טקסטים / דמויות על גביו כך שהחשוב ביותר יהיה על הצבע הדומיננטי.

 

והנה הדוגמא שלי, איך יישמתי את הטרנד עבור הלקוחות שלי בהקמת ביתן המכירות שלהם ביריד "חבר".

התמונות צולמו יום לפני פתיחת היריד, במהלך ההקמה. (פוסט על תהליך העבודה אפרסם בהמשך)

על קצה המזלג אספר למי שלא מכיר את יריד "חבר" שיש בו עשרות ביתנים צמודים זה לזה וכל אחד עמוס בתכולה. כשנכנסים יש עומס גדול על העיניים ואחד האתגרים הגדולים הוא למשוך את תשומת ליבו של הלקוח להתמקד דווקא בביתן שלך. הבחירה בסטייל הזה של משטחי הצבע היתה במטרה להצליח באתגר הזה.

אז שמרנו על צבעי המותג ועל קו סופר נקי (חברת honey can do מספקת פתרונות אחסון וארגון לבית) כמתאים למותג. את משטחי הצבע הגדולים ניצלנו לתצוגות מתחלפות של מוצרים אותם רצו להדגיש בעלי הביתן. ולכן אין עליהם כיתוב וכותרות. אריזות המותג עומדו בצורה חזרתית כך שגם הן בעצם מייצרות בלוק נוסף של מוצר / צבע.

הצבעוניות העזה עזרה גם להפריד בין מוצר למוצר בתוך הביתן, לתת לצופה להתמקד בכל מוצר והשימוש שלו על אף עומס המוצרים בביתן.

 

את הסטייל הזה ניתן ליישם בעוד המון אופנים וחלקם עם יותר משחק וטקסטורות. נסו זאת על העיצובים שלכם, אני דיי בטוחה שזה יצליח.

2 תגובות

  1. חוה לוי ב- 04/05/2019 בשעה 14:34

    מעניין מאוד. חידשת לי. תודה !

    • michaladmin ב- 05/05/2019 בשעה 09:20

      שמחה מאוד לשמוע שחידשתי לך.ממליצה ללכת ליישם את זה כל עוד הפרטים טריים בראש. את יכולה לבחור נושא שחשוב לך לשווק בקרוב ולעבוד עליו (כמו למשל נושא היתושות או מוצרים רלוונטים לתקופת הקיץ). מוזמנת כמובן לחזור לצרף כאן את העיצוב שלך ולשתף אותנו.
      תודה 🙂

השאר תגובה





חזרה למעלה